MLC 2006
Wykaz przepisów prawnych dotyczących rekrutacji
- Konwencja MLC
- Ustawa z dnia 23 kwietnia. 1964 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
- Ustawa o ochronie danych osobowych.
- Rozporządzenie w sprawie wyszkolenia i kwalifikacji zawodowych marynarzy.
Zgodnie z art. 23 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych informujemy, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Euro Shipping Services Sp. z o.o. z siedzibą w 70-656 Szczecin, ul. Energetyków 9 pok. 110, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym w Szczecinie, Szczecin-Centrum XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr. KRS 0000203187 , posiadającą numer NIP: 955-18-92-921 oraz numer REGON 811669669, reprezentowaną przez: Prezesa Euro Shipping Services – Pana Arkadiusza William Granek.
- Pani / Pana dane osobowe przetwarzane będą do procesu rekrutacji i zawarcia umowy z armatorem.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane innym podmiotom bez Pani / Pana zgody.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne.
Procedura Rekrutacji i Pośrednictwa Pracy Marynarzy
- Cel Procedury: Pozyskiwanie załóg przez agencje świadczącą usługi rekrutacji i rekrutacji pośrednictwa pracy dla marynarzy na jednostki pływające pod konkretne zapotrzebowanie złożone przez armatora.
- Zakres Procedury: Wyżej oznaczone procedury ma zastosowanie w obszarach rekrutacji i zatrudnienia marynarzy.
- Dane wejściowe procesu rekrutacji i pośrednictwa: Pisemne pozyskanie zapotrzebowania wystosowanego przez konkretnego armatora w zakresie rekrutacji kandydatów (marynarzy) na statki.
- Przebieg procedury rekrutacji i pośrednictwa pracy dla marynarzy:
- Podjęcie oraz analiza zapotrzebowania przedstawionego przez armatora
- Weryfikacja wewnętrznych zasobów ludzkich z bazy danych firmy
- Opcjonalne zamieszczenie ogłoszenia ( bieżąca rekrutacja kandydatów).
- Sprawdzenie pełnoletności kandydata ( 18+).
- Typowanie kandydata/kandydatów na konkretne stanowisko.
- Wymagane dokumenty: CV kandydata lub aplikacja.
- Rozmowa kwalifikacyjna z uprzednio wytypowanym kandydatem.
- Weryfikacja uprawnień kandydatów.
- Sprawdzenie posiadania aktualnych certyfikatów/uprawnień wymaganych na konkretne stanowisko.
- Weryfikacja dotychczasowego przebiegu pracy.
- Propozycja skierowana do armatora z wytypowanym kandydatem.
- Akceptacja kandydata przez armatora.
- Szczegółowa oferta warunków zatrudnienia uzgodniona z kandydatem
- na stanowisko.
- Akceptacja warunków przez kandydata.
- Zapoznanie się z Polityką Firmy i ustawą o ochronie danych osobowych.
- Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Operator Załogowy.
- Dane wyjściowe procesu rekrutacji i pośrednictwa:
- Podpisanie i imieniu armatora kontraktu z marynarzem.
- Wydanie odzieży ochronnej ( jeśli jest to wymóg armatora).
- Instrukcja dotycząca dotarcia oraz pracy na statku (w formie ustnej lub pisemnej).
- Wprowadzenie do wewnętrznej bazy danych (nowe zakontraktowanie).
- Stały kontakt e-mail lub telefoniczny z marynarzem lub rodziną marynarza.
- Instrukcje powrotu ze statku do miejsca zamieszkania (w formie pisemnej lub ustnej).
- Zakres odpowiedzialności i uprawnień w procesie rekrutacji i pośrednictwa pracy ponosi w pełnym wymiarze pracownik pośrednika zwany dalej Operatorem Załogowym. Do obowiązków Operatora Załogowego należy przygotowanie pełnego procesu rekrutacji oraz zorganizowanie bezpiecznego i skutecznego dotarcia (miejsce pracy) oraz powrotu ze statku do miejsca zamieszkania.
- Załączniki
- Rejestr marynarza obejmujący dokumenty kwalifikacyjne (wymagane certyfikaty) zwany dalej aplikacją.
Procedura postępowania w sprawie skarg
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez Euro Shipping Services Sp. z o.o. albo przez jej pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Wymagane dokumenty
Wystarczającym jest zgłoszenie skargi. Może być ona przyjęta w formie:
- pisemnej
- telefaksowej
- za pomocą poczty elektronicznej
- lub osobiście (ustnie do protokołu)
Skarga winna odnosić się do działalności agencyjnej Euro Shipping Services Sp. z o.o. , oraz zawierać zwięzły opis tych działań, które zdaniem marynarza mogły być wykonane inaczej lub lepiej.
Miejsce załatwienia sprawy
Miejscem rozpoznania skargi jest biuro Euro Shipping Services Sp. z o.o.
Ul. Energetyków 9 pok. 110
70-656 Szczecin, Poland
tel: 0048 (91) 462 35 99, fax: 0048 (91) 462 35 65
e-mail: euroservices@pro.onet.pl
Zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 istnieje również możliwość zgłoszenia skargi przez system SOLVIT.
Poniżej link do strony Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej:
https://www.mgm.gov.pl/166-praca-na-statkach-pod-obca-bandera
Rozpatrywanie skargi
Skargę rozpatruje Prezes Zarządu Euro Shipping Services Sp. z o.o. , który zapoznaje się ze skargą, sprawdza i porównuje opis z zaistniałą sytuacją. Po analizie otrzymanych informacji ustala sposób załatwienia sprawy. Kopię skargi i odpowiedź na nią należy wpiąć do segregatora „ SKARGI”
Opłaty
Strona nie ponosi żadnych opłat.
Termin załatwienia sprawy
Zgodnie z art. 237 Kodeksu postępowania administracyjnego (Kpa) – organ właściwy do rozpatrywania skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w ciągu 30 dni.
Procedury składania skarg
Procedury składania skarg – zgodnie z Normą A5.1.5 ust.4 Konwencji MLC
Każdy Marynarz przed wyjazdem na statek otrzymuje wraz z kontraktem i umową cywilno-prawną, jeden egzemplarz stosowanych na statku „ Procedur składania skarg” zgodnych z Normą A5.1.5 ust.4 Konwencji MLC, w którym zawarte są dane kontaktowe ( Nazwiska telefony i adresy E-Mail ) – kierowane do właściwej władzy:
1. Armatora –Designed Person of Shipping Company for complaints Procedure( DPA )
2. W państwie bandery – Contact for complaints to Flag State ( FLAG-A&B )